اذعان نشریه آمریکایی به قدرت تسلیحاتی گسترده حزب‌الله و ضعف اسرائیل در برابر ایران-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

اذعان نشریه آمریکایی به قدرت تسلیحاتی گسترده حزب‌الله و ضعف اسرائیل در برابر ایران

یک نشریه آمریکایی با اذعان به قدرت تسلیحاتی گسترده حزب الله تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌تواند در برابر ایران ایستادگی کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۰۸

به گزارش راهبرد معاصر،  نشریه آمریکایی نشنال اینترست گزارش داد که رژیم صهیونیستی باید نسبت به تبعات قلدری در منطقه هوشیار باشد. هر اقدامی از سوی این رژیم علیه حزب الله لبنان نمی‌تواند باعث شود تل آویو از زیر بار فشارهای عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی خارج شود.

 

در این گزارش آمده است، تل آویو بار دیگر بر سر دوراهی قرار گرفته است. حملات صهیونیست‌ها علیه لبنان افزایش یافته چرا که تل آویو فکر می‌کند این اقدام می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها شود؛ این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی ممکن است به مناطق اطراف نیز کشیده شود.

 

تحقق این احتمال، برای رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک بوده و زنگ خطر وقوع جنگ فراگیر در جبهه‌های مختلف را برای تل آویو به صدا در می‌آورد. این یک فاجعه نه تنها برای رژیم صهیونیستی و زیرساخت‌هایش بلکه برای اقتصاد بحران زده و جایگاه بین المللی تضعیف شده آن به شمار می‌رود.

 

در ادامه گزارش مذکور آمده است که عملیات طوفان الاقصی باعث از بین رفتن اعتماد صهیونیست‌ها به کابینه، سرویس‌های جاسوسی و ارتش رژیم صهیونیستی شد و حجم ضربات وارده به این نهادها کاملاً مشخص است. سران رژیم صهیونیستی بعد از ۷ اکتبر سال گذشته این رژیم را رها کردند. وعده‌های نتانیاهو درباره تحقق پیروزی کامل پوچ بوده و صهیونیست‌ها معتقدند که این رژیم شکست خورده است.

 

در این گزارش تاکید شده است که در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی پی در پی شکست را تجربه می‌کند و مذاکرات بازگرداندن اسرا نیز متوقف شده است، حماس در مناطقی که نظامیان صهیونیست از آنها عقب نشینی کرده‌اند همچنان حضور دارد. بالا رفتن روحیه نظامیان صهیونیست بعد از حملات اخیر علیه حزب الله و ترور سید حسن نصرالله موقتی است چرا که ده‌ها هزار صهیونیست در مناطق شمالی اراضی اشغالی همچنان آواره هستند و ممکن است به تعداد این افراد به دلیل تشدید عملیات‌های حزب الله اضافه شود.

 

این نشریه آمریکایی اذعان کرد: حزب الله مقادیر زیادی تسلیحات در اختیار دارد که ممکن است در حمله زمینی اسرائیل، از آنها استفاده کند. در خصوص ایران نیز باید به این نکته اشاره کنیم که اسرائیل به تنهایی قدرت برخورد با تهدیدات ایران را ندارد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده